درج فیلم با کیفیت بالا در بلاگ

محمدرضا شاهدی · 10:50 1400/05/15

وقتی در بلاگ یک فیلم را درج میکنیم، کیفیت آن نسبت به فیلم اصلی خیلی کمتر می شود، برای حل این مشکل باید طبق این راهنمایی عمل کنید. برای مشاهده راهنمایی روی ادامه مطلب کلیک کنید.

ابتدا شما باید فیلم مورد نظر را با کلیک روی "درج تصویر" و سپس انتخاب فیلم مورد نظر و انتخاب گزینه "درج مدیا" در مطلب درج کنید، اما آن فیلم با کیفیت پایین تر در مطلب قرار می گیرید، برای درج فیلم با کیفیت اصلی می توانید به روش زیر عمل کنید.

پس از درج فیلم در مطلب، در ویرایشگر روی "منبع" کلیک کنید و از <video> تا <video/> را انتخاب و حذف کنید، سپس کد زیر را به جای آن قرار دهید، بعد به جای "لینک" لینک فیلم را قرار دهید؛ برای این کار از منوی سمت راست، روی "فضای اختصاصی" کلیک کرده و سپس "صندوق بیان bayanbox" کلیک راست کنید و روی Open link in new tab بزنید، سپس فیلم مورد نظر را پیدا کرده، روی "علامت ذره بین" که برای مشاهده است، کلیک کنید و سپس روی "نمایش با کیفیت اصلی" و در نهایت لینک فیلم را از بالای صفحه کپی کنید و در کد زیر به جای "لینک" قرار دهید. (البته یعنی داخل "" لینک مورد نظر را قرار دهید.)

 

نکته: شما می توانید عدد جلوی width را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید، مثلا آن را روی 500 بگذارید؛ اگر می خواهید عرض فیلم به اندازه عرض متن باشد، آن را روی 100% قرار دهید.

<video src="لینک" controls preload="none" width="100%">متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.<br />توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد<br />با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.</video>متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

اضافه کردن پوستر فیلم:

اگر می خواهید به فیلم پوستر اضافه کنید. (یعنی عکسی را اضافه کنید که قبل از پخش شدن فیلم، به جای این پس زمینه مشکی نمایش داده شود.) طبق راهنمایی بالا عمل کنید، همچنین به جای "Link" لینک عکسی که برای پوستر فیلم در نظر گرفته اید را قرار دهید.

تصویری که می خواهید به عنوان پوستر قرار دهید را در صندوق بیان بارگذاری کنید، سپس روی "علامت ذره بین" برای مشاهده عکس بزنید. بعد لینک عکس را کپی کنید و در کد زیر به جای "Link" قرار دهید. (البته یعنی داخل "" لینک مورد نظر را قرار دهید.)

<video src="لینک" controls preload="none" width="100%" poster="Link">متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.<br />توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد<br />با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.</video>

نکته: تصویری که به عنوان پوستر انتخاب می کنید، باید با ابعاد فیلم نسبت داشته باشد؛ یعنی اگر ابعاد فیلم، ۱۲۸۰ در ۷۲۰ است، ابعاد تصویر پوستر هم ۱۲۸۰ در ۷۲۰ باشد، یا اگر ابعاد فیلم ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است، ابعاد تصویر هم ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ باشد و یا ضریبی از آن باشد (ابعاد ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و ۱۹۲۰ در ۱۸۰، مضربی از ۱۶ در ۹ است، پس تصویر هم باید مضربی از این اعداد باشد).

اگر ابعاد فیلم ۱۲۸۰ در ۷۲۰ باشد، اما ابعاد پوستر ۱۱۰۰ در ۷۲۰ باشد، مشکل خاصی پیش نمی آید و فقط در پایین و بالا قسمتی سفید می شود، اما اگر ابعاد تصویر، ۷۰۰ در ۱۶۰۰ باشد، خیلی با ابعاد فیلم تفاوت دارد و بخش زیادی در راست و چپ فیلم سفید می شود. چون تصویر ارتفاع بیشتری دارد، در حالیکه فیلم عرض بیشتری دارد. (یعنی تصویر عمودی است، اما فیلم افقی است.)

 

فیلم زیر با دستور بالا در مطلب قرار گرفته است.

 

متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.