باز شدن وبلاگ به صورت https (امن)

محمدرضا شاهدی · 06:51 1400/05/17

اگر می خواهید وبلاگی که با بلاگ بیان ساخته اید، به طور پیش فرض در نتایج موتورهای جستجو به صورت https باز شود، روی ادامه مطلب کلیک کنید.

برای اینکه وبلاگ به صورت https (امن) باز شود شما می توانید ابتدای نام وبلاگ "https://" را اضافه کنید، چون بلاگ بیان از گواهی SSL پشتیبانی میکند وبلاگ به صورت https هم باز می شود.

اما اگر وبلاگ شما در نتایج موتور جستجو هم به صورت http باز شود و می خواهید وبلاگ تان به صورت https باز شود، باید طبق این راهنمایی زیر عمل کنید.

۱- ابتدا روی "انتشار" کلیک کنید.

۲- روی "صفحات مستقل و منوساز" کلیک کنید.

۳- حالا در قسمت منوساز، جلوی "خانه" روی ویرایش (علامت مداد) بزنید.

۴- در پنجره باز شده در قسمت "آدرس پیوند" ابتدای نام وبلاگ شما http وجود دارد، آن را به https تغییر دهید.

۵- روی "تایید" کلیک کنید.

از این به بعد در نتایج موتورهای جستجو وبلاگ شما به صورت https (امن) باز خواهد شد.

همچنین اگر آدرس وبلاگ تان را بدون http:// یا بدون https:// بنویسید، به طور پیش فرض به صورت https باز خواهد شد. (البته این مورد را خیلی مطمئن نیستم، چون در مرورگر گوگل کروم وقتی این کار را انجام می دهم، وبلاگم به صورت https باز می شود اما در بقیه مرورگرها چنین اتفاقی نمی افتد، پس شاید هم این مورد اتفاق نمی افتد.)


نکته: اگر می خواهید وبلاگی که با بلاگیکس ساخته اید، به طور پیش فرض به صورت https (امن) باز شود، تنها کافی است از قسمت "تنظیمات" از بخش "تنظیمات کلی" گزینه "بارگذاری امن | HTTPS" را فعال کنید. (اگر به تازگی وبلاگی در بلاگیکس ایجاد کرده اید، این گزینه به صورت پیش فرض فعال است؛ در صورت فعال بودن این گزینه اگر آدرس وبلاگتان را بدون http:// یا بدون https:// بنویسید، یا حتی اگر آدرس وبلاگ را با http:// بنویسید، وبلاگ به صورت https (امن) باز خواهد شد.